Blog Rig 36

Максим Д.-Дивите мостови во Куманово се дислоцирани поради безбедност на граѓаните.. изјава

Градоначалникот на Општина Куманово Максим Димитриевски по објавата на Рома Пресс насловена,,За едните мајка за друѓите маќеа” се огласи и укажа,таканаречените диви мостови кои беа поставени на диво сега дислоцирани поради безбедността на граѓаните.

Следетеја аудио изјава на Максим Д.

Рома Пресс го исконтактира советникот Самет Салиевски кој укажа дека уште во 2017-2021 година,со тогашниот старо новиот градоначалник Димитриевски во Општината Куманово се донесе одлука да се изградат 5 нови мостови кои влегоа во програмата и требаше до денес да бидат реализирани според сите стандарди и безбедности.

Според укажаното на Салиевски, Димитриевски експресно реплицирал укажувајќи дека таквите изјави се паушални и невистинити.

Следетеја аудио изјавата..


Неофицијално дознаваме дека Ромите веќе започнаа со собирање на петицијата,и најавуваат доколку не се исполнат нивните барања ќе организраат масовни мировни протести пред Општината Куманово.

Максим Д. – ,, За едните мајка зa друѓите маќеа”

Akcija savi thavdinga tar Kumanovo o Šerutno Maksim Dimitriesvki agorkergaola.I mangin pelaribnaske tar duj phurkija(mostija) save sine thamirime ano akava than pobuter tar 30 berša phare mehanizacijaja peravga olen.

Sar so vakerrna e dizutne tar Kumanovo đji amende sar timi tar Roma Press fuhalime tar Maksim D.vakeribnaja pali 30 berś phanla amenge o polokho resipe đji ki dis, e chavore đana sine atar ani siklovni, nasvale ano doktorija thaj amen agorkeraja sine sa amare bukija posig tar adaja agaar vakerdi phurk(mosti).

E Roma Rodena maj sigo te iranelpes olenge jek šukar kerdo mosti te śhaj palpale ola te na oven ulavde tar i dis, sostar salde agaar ola ka gndinen baš o Dimitrievski so na kerela upral olende asimilacija thaj disktiminacija ulavibnaja e Romen tar e naroma.

Акцијата на Градоначалникот на Општина Куманово Максим Димитриевски е завршена,Со интервенција на тешка механизација и голем број на полицајци се изрушиле дветте импровизирани мостови кои беа единствениот пократок пат на ромите од Живкова карпа,,Бавче” до центарот на градот.

Дветте импровизирани мостови ѓи користеа ромските дечина до училиштата каде ја следат образовната настава, возрасните го користеа мостот за побрз влез во градот Куманово како и извршување на нивните потреби до инститициите, здравствената услуга и слично.

Ромите за Рома Пресс укажуваат дека денес тие се приморани да пешечат најмалку 3 км.за да можат навремено да ги реализираат своите дневни потреби во градот,а исто така ни укажуваат дека сега со големи тешкотии се снаоѓаат старите изнемоштени лица,болните,хендикепирани кои не
се во можност да пешачат.

Ромите најавуваат петиција и мировен протест пред општината Куманово, Но, поради нехуманиот став на Димитриевски ќе бараат во најбрз можен рок да се врати еден од мостовите кој ке биде безбеден и соодветен за користење, а со тоа Димитриевски ке докаже дека во Куманово не се асимилираат и издвојуваат ромите од неромите.

Рома Пресс побара став од Градоначалникот Максим Димитриевски но,до објавување на информацијата за нас не беше достапен.

Hazri kerga:Roma Press

Аксел А.-Интервју ,,Имали слух за решавање на ромските проблеми”

Sajdime dikutne daja tumen śhajipe te diken o kerdo intervju e Presidenteja tar PDPR Aksel Ahmedovski baš sa e aktuelna problemija e Romencar ani Utarali Makedonija.
👇👇👇
Претседателот на ПДПР Аксел Ахмедовски говори отворено за актуелните проблеми поврзано со Ромската заедница во РСМ.

Проследетего..

Hazri kerga: Neđmedin A.

Колумна Надир Р.- ИЛУЗИИТЕ НА РОМСКАТА ИНТЕЛЕКТУАЛНА ЕЛИТА

Проблемот „интелектуалци и политика“ е стар колку што е стара историјата на човештвото. Платон, еден од првите политички мислители, веруваше дека злото во нашите општества нема да престане се додека владетелите не станат филозофи или обратно, филозофите не станат владетели. Платоновата поента е дека филозофската и политичката мисла треба да се сложат при уредувањето на едно општество. Од друга страна пак, Емануел Кант, две илјади години после Платон, тврдеше дека филозофите не треба да бидат владетели затоа што моќта и власта го корумпираат слободното користење на умот, односно интелектот на филозофите.

Важно е да се истакне дека ниту Платон, ниту Кант не мислеле на професорите по филозофија, ниту на филозофите како професија,туку терминот филозофи се однесувал на интелектуалците на едно општество. Според нив, интелектуалците се совеста на еден народ поради слободната употреба на умот, а тоа не ги прави само интелектуалци туку и човекот го прави човек. Должноста на човекот интелектуалец е слободно да го користи својот ум/интелект и дело за јавното добро на својот народ. На иста линија беа и ставовите на Аристотел, кој тврдеше дека не само логосот (умот) му овозможува на човекот да делува во политичкиот живот туку и обратно, дека само во политичка заедница човекот може да биде човек. Тоа значи дека човек во заедница на слободни и на себе еднакви луѓе може да ги оствари своите можности, вклучително најважното – мудроста и дигнитетот на поединецот. Улогата на интелектуалците во политичката заедница е многу важна поради нивното знаење и експертиза, која како таква треба да ја советува и води заедницата кон просперитет и благосостојба. Тие се внатрешниот глас на политичката заедница исто како што совеста на поединецот има свој внатрешен глас на самокритичност и објективност за своето однесување и носење на одлуки.

Низ историјата улогата и задачата на интелектуалците, односно т.н. филозофи според Платон и Кант, се менувала преку многуте револуции, борбата за власт меѓу аристократијата, класната борба на работниците и работодавците итн. Во мноштвото улоги, човештвото има видено многу истакнати интелектуалци на важни позиции, влијанија кои го смениле текот на историјата, но исто така и Макевијалистички тип на владетели/авторитети, како подржувачи и привезоци на многу тирани и диктатори. Денес добар дел од интелектуалците се бирократи и технократи, некои се во постојан натпревар за профит, некои вредно работаат на нови технолошки и научни откритија а некои во пренесувањето на знаењето на следните генерации.

Ромскиот народ не изгради своја интелектуална елита. Илјада-годишниот континуиран расизам, погроми, прогони и дискриминација од страна на европските народи насилно створи од нас номади, а номадскиот начин на живеење значи постојана борба за опстанок. Континуираната борба за опстанок на нашите претци беше многу тешка, во која наметната стигма и погроми не дозволуваа колективен напредок на ромите на економски и социјален план. По Втората Светска Војна, социјалистичката идеологија овозможи скромни можности за образување на првата генерација на ромски интелектуалци, процес кој имаше забрзан развој во средината на 90тите години од минатиот век. Денес имаме критична маса на ромски интелектуалци, организирани и поврзани во разни форми. Важно е да се знае дека бројот на ромски интелектуалци е поголем во бившите социјалистички држави, а многу поскромен во западно-капиталистичките држави. Сепак, и едните и другите редовно комуницираат и соработуваат во рамките на Европската Унија. Редно е да се прашаме каде и дали воопшто ромската интелигенција го води својот народ низ политичките и економски предизвици на денешницата, дали има визија и култура на одговорност во нејзиното делување, како и дали ги практикуваат демократските начела и стандарди согласно принципите за еманципација на ромското движење. Ова е мал обид да се поттикне отворена дебата и размислување за улогата на ромската елита во однос на иднината на ромскиот народ на овие простори.

Во изминатите 30 години ромските политички партии и граѓански организации беа активни чинители во градењето на јавното мнение и политики за ромската популација во Македонија. Тука мора да истакнам дека македонското општество, вклучително македонците, албанците, турците и другите, отсекогаш си имало свое мислење и однос кон ромската популација, изградени низ својата историја и култура, врз основа на локалните специфики во секој град и село, кои за жал денес не се значајно променети. Со демократските промени ромските организации станаа редовни гласноговорници за проблемите и потребите на ромите, ја следеа и критикуваа работата на државните и локалните институции, и паралелно вложуваа донаторски средства, труд и време во организирањето на ромската заедница. Во истиот период, ромските политички партии беа гласноговорниците во однос на интересите на ромската популација, пред се преку мобилизација на ромскиот електорат за остварување на своите демократски права и слободи согласно Уставот на Македонија. Иако премолчено, делувањето и улогата на ромските политички партии и граѓански организации беше своевиден џентлменски договор – иста цел со различен пристап и тактика на делување.
Кога велам иста цел, мислам на нивното делување за добробитта на ромскиот народ, цел која формално го легитимира нивното постоење и делување во рамките на едно демократско уредување. Сосем е јасно дека двете структури имаат свои обрасци и култура на организирање, предусловени сфери на интерес во дадено време и простор, затоа што развојниот контекст на едно општество ги детерминира идеите, потребите, однесувањето и одлуките на човечкото самоорганизирање.

Додека едните се декларираат за непартиски, неполитички и непрофитни, вторите се изјаснуваат за политичко-партиски структури кои својата цел за моќ и власт вешто ја промовираат преку идеолошко-економски ветувања и мобилизација на гласачкиот капитал на граѓаните (читај ромите). Граѓанските организации имаат специфична целна група и настапуваат во името на своите корисници, додека партиите сакаат да имаат масовно членство и симпатизери за да настапуваат во нивно име. Од тука, произлегува дека граѓанските организации ги црпат своите идеи и легитимитет врз основа на потребите и проблемите на нивните корисници, додека политичките партии своите идеи и легитимитет ги засниваат врз идеолошките интереси и уверувања на своето членство. Заедничко им е што и едните и другите имаат комерцијални потреби, а за возврат ветуваат подобар стандард на живеење. Големата разлика е што граѓанските организации оперативно се раководени од вредносни норми и принципи во реализирањето на својата мисија, додека кај политичките партии амбицијата за власт и моќ се реализира преку добиениот број на гласови. И во двата случаја, луѓето се истовремено нивниот основен капитал и клиентела на организациските уверувања и ветувања во јавноста на општеството. Аналогијата е јасна, секое ветување генерира одредена доза на верување, и обратно, секое верување произведува нов циклус на ветување кон луѓето.

Многумина прашуваат кои се резултатите од досегашното делување на политичките и граѓански организации? Има многу различни ставови, впечатоци, факти и искуства. Граѓанските организации се денес препознатливи во нивната досегашна поддршка на неколку генерации ученици и студенти во образованието. Образовната поддршка е доминантен приоритет на многу ромски организации, а веднаш потоа се човековите права. Политичките партии може да се пофалат со мобилизирањето на ромскиот гласачки електорат, учеството во политичките и демократските процеси во државата, вклучително институционалниот ангажман на голем број дипломирани роми на централно и локално ниво.
Во изминатите децении бројот на политички и граѓански организации имаше нагорна линија, факт кој укажува активна само-организација и интерес на ромите да бидат дел од тековните демократски процеси во земјата. При тоа нашата ситуација најчесто се споредува со земјите од регионот, во кои редовно Македонија се истакнува за позитивен пример во остварувањето на правата на ромите. Тоа е првата илузија која ромските политички партии и граѓански организации ја креираа преку својата додворувачка соработка со досегашните влади. Ситуацијата на ромите е иста или слична во целиот регион – невработеност, сиромаштија, низок степен на образование, живеење во гето услови, институционален расизам и дискриминација. Учеството на мал број на лидери и интелектуалци не ја менува генералната слика за ромскиот народ, ниту пак мислењето и односот на гаџованите кон нас.

Оваа илузија ја храниме во континуитет затоа што големите партии (СДСМ и ВМРО) имаат свои играчи кои редовно јавно ја фалат или критикуваат државата по нивен налог. Денес е кристално јасно која ромска партија или НВО соработува и е партнер со едната или другата политичка опција. Нема ништо лошо во воспоставувањето на партнерство и соработка со мнозинските партии доколку тоа ги остварува ветувањата за прогрес и подобар живот. Три-децениските неисполнети ветувања се доказ и патоказ дека треба што поскоро да ја избришеме оваа илузија од нашето делување. Животниот стандард на 95% од ромската популација во Македонија не е ништо подобар од оној во Србија, Албанија или Бугарија. Ние сме пример на огромниот јаз меѓу ветените права и слободи дефинирани во Уставот на Македонија и реалноста на живеењето во ромските населби. Премногу време и генерации се потрошени во тие празни ветувања, кои за жал го обезличија нашето еманципаторско движење. Ромската еманципација не доживеа масовност ниту заедништво меѓу нас, а од друга страна фракциите и поделбите меѓу ромската елита ја ослабија универзалноста и правичноста на нашите стремежи.

Ромската елита, било интелектуална, политичка или бизнис, е засега втората илузија на ромите во Македонија. Прво, се додека ромската елита не ја превземе одговорноста за својот народ, таа ќе остане непрепозната и нереспектирана од страна на ромската заедница. Елита која нема респект и почит во својата заедница не може да очекува респект од другите заедници. Досега или засега, ромската елита не може да превземе одговорност (да се жртвува) за својот народ затоа што е економски и политички слаба, неорганизирана и незрела. Како таква, нашата елита зависи од милоста и немилоста на моќните центри на државата и бизнисот. Кога имате подредена и вазалски зависна елита, спред рецептот на Макијавели, не се надевајте на позитивни промени во колективниот живот на вашата заедница. Затоа тврдам дека ромите во Македонија немаат елита, туку само само-избрани индивидуалци здружени во мали групации и фракции.
Процесите на градење на трите видови на елита се различни. Граѓанските организации вложија многу време и труд за да имаме академски образована елита. Политичките лидери од еден центар (ПЦЕР) се раздружија во десетина политички партии, при тоа останаа нејасни околу нивната идеолошка определба. Ромските бизнисмени во голем дел останаа во сивата зона на економијата, еден дел пропаднаа, други пак вешто опстануваат со нула профит и само мал број се успешни и профитабилни. Охрабрувачки се иницијативите за дијалог и соработка меѓу нив поттикнати од граѓанскиот сектор, процес кој има потенцијал да донесе нов квалитет и издигнување на повисок степен на заедничко делување.
Човештвото има видено многу примери на сличен елитизам, како што е тековниот кај ромите. Не сме ние ништо ново ниту посебно во процесот на креирањето, делувањето и однесувањето на интелегенцијата на еден народ. Проблемот е што многу доцниме со процесите на градење елита. Во минатото, угледот на ромските лидери (ако може така да се наречат) се стекнуваше по религиозна или еснафска линија. Денес не е така, иако сеуште имаме луѓе чиј што збор или одлука се почитува поради стекнатиот углед во заедницата. За жал, нивниот број е се помал, додека бројот на интелектуалци и само-прогласени лидери е се поголем. Ваквиот развој произведе празнина кај ромите затоа што новите лидери не се избрани ниту респектирани од заедницата, а како такви тие повеќе разединуваат отколку што обединуваат.
Второ,само-прогласените лидери на политички партии и граѓански организации, вклучувајќи ги и интелектуалците, се аморфна група на поединци кои засега успеваат да делуваат во мали групи кои носат одговорност само за своите лични групациски интереси. Нивниот успех или неуспех не се мери преку нивните дела за заедницата туку со пари, имот, дипломи, фејсбук изјави, слики од патувања и вечери. Богатењето на поедини лидери генерира револт кај заедницата, која очигледно акумулира одбивност кон интелектуалците. Донекаде тој револт е оправдан, затоа што се дадени многу ветувања за подобро утре од страна на политичките и НВО лидери. Тоа подобро утре засега стигна само кај некои делови од ромските интелектуалци. Последователно, одреден број на интелектуалци кои се извлекоа од сиромаштијата на нивните претци, сега се спремни да направат се за да останат таму каде што се. Повеќето од нив се оддржуваат во просторот меѓу ниската и средната класа. Тоа е донекаде разбирливо затоа што една генерација на образовани или економски ситуирани поединци не можат да ја решат повеќе-вековната сиромаштија и исклученост на својот колектив. Додатно, факторите кои генерираат општествено исклучување и сиромаштија се вкоренети во институционално-политичката и бизнис култура на мнозинството во Македонија. Тоа значи формите и интензитетот на расизам и дискриминација врз основа на етничка и религиозна припадност се секојдневие за секој ром, вклучително и ромската елита. Поинаку кажано, дипломите, знаењето, вештините па дури и парите на ромите не се третираат подеднакво од страна на мнозинството. Едноставно, мнозинската елита не сака да има никаков однос и врска со ромската елита. Тоа е реалноста на македонското општество, со исклучок на мал број на космополити кај македонците и албанците. Да резимирам, сиромаштијата и стигматизираниот социјално-културен статус на ромите во комбинација со предрасудите и стереотипите на мнозинската елита не дозволуваат целосна еманципација на ромската елита, туку напротив наметнуваат бариери, зависност и вазалско потчинување на добар дел на нашите политички и интелектуални групации. За жал, овие групации се доминантната и непосакуваната елита кај ромите и секако кај другите заедници.

Трето, асиметријата на моќ меѓу мнозинските партии/граѓански организации наспроти ромските партии/организации ги принудува нашите интелектуалци да размислуваат локално и краткорочно. Тоа пак од друга страна ги прави себични затоа што пред се се приморани да го штитат личниот и партиски/организациски интерес. Нема долгорочна визија и конзистентност во определбите и делувањето туку само опортунистичко прилагодување на краток рок. Оваа себичност додатно ја зајакнува недовербата на ромската заедница кон својата елита затоа што состојбата на ромската популација не е променета и додатно се влошува.
Верувањето и надежта дека политичкото и институционално учество во системот на државата ќе ја подобри ситуацијата на ромите е третата илузија на ромските интелектуалци. Триесет години имаме ромски пратеник, министри, директори и бирократи во централните и локалните институции, градоначалник, локални советници, експерти во разни струки итн. Сите тие, вклучително и мене, ги „проголта“ системот на државата или институцијата каде што се вработени. Големите системи, дизајнирани од човекот, имаат свои правила и законски делегирана моќ. Гласот на еден ромски пратеник наспрам 119 е јасно дека не може да влијае на одлуките на Собранието. Интересот на ромскиот народ преку еден пратеник неизбежно мора да се прилагоди со интересот на владеачката партија. Тоа значи малиот по обем интерес на ромите мора да се усклади со големиот интерес на државотворните партии. Досега тој значеше вработување во државните институции согласно нашата процентуална застапеност во државата. Ништо повеќе, иако таа застапеност е гарантирана според Уставот на државата. Ромските партии си најдоа посредничка улога околу вработувањето на дипломираните роми а граѓанските организации станаа дежурни критичари на секоја влада на оваа тема. Од друга страна, вработувањето на талентирани интелектуалци во бирократијата на системот не го промени одност на институциите кон ромскиот народ, а додатно е изгубен потенцијалот на талентираните ромски интелектуалци затоа што нивната креативност и елан за промени се закржлавени од страна на институционалната контрола и потчинетост. Немаат многу прилики за напредување во хиерархијата на бирократијата, освен во ретки пост-изборни прилики кога некој од нив ќе одработи добро за време на изборната кампања. Тие повеќе и служат на државата а многу малку на ромскиот народ. Добар дел од нив станаа членови на ромските партии поради вработувањето по партиска линија, за кои секако мора да одработуваат задачи на секој изборен циклус.

Коалицирањето на политички и институционален план, од друга страна створи лажни очекувања и надеж дека државата и ромската елита делуваат заедно во носењето на решенија за сиромаштијата на ромите. Во суштина, дијагнозата и терапијата е формулирана од страна на неромските перспективи, кои воглавно нудат решенија за социјалните проблеми, ограничени по обем и ефикасност, кои адресирајќи ги тековните потреби, ги игнорираат корените и самата срж на проблемот на ромите. Од друга страна, целиот фокус на мерките е концентриран на институционално-финансиските димензии на проблемот и неможноста (според некои гаџовани неспособноста) на ромите да ги користат јавните услуги. Тоа значи дека власта и нашата елита не ги земаат во предвид немонетарните фактори во општеството, како што се односите меѓу граѓаните, развојот на човековиот капитал, материјалната и инфрастурктурна положба на ромските заедници, итн.
Нашата елита бара моќ таму каде што ја нема – натпреварот меѓу политичарите носи поделби и конфликт кои понатаму го раситнуваат ромскиот глас и електорат, а ромските организации засега успеваат само преку нудење на краткотрајни решенија на локално, маалско ниво. Нема масовно економско оснажување на ромската заедница и концентрација на ромскиот глас. Имамe три циклуси на Стратегии за интеграција на ромите, со скромни финансии и немоќна ромска администрација во неколку министерства. Општините имаат акциони планови без локален буџет и воглавно зависни од донаторски средства. Стратегија може да ја најдете на веб страната на МТСП а локалните акциони планови ги нема на веб страните на општините.

Нема мерење на прогресот ниту на имплементацијата на стратегијата/плановите. Никој не знае колку чини (не)интеграцијата на ромите во Македонија. Ромската елита засега не размислува колективно и долгорочно, ја нема големата слика за својот народ ниту пак проценки или предвидувања за можните сценарија на среден и долг рок. Нашите интелектуалци се експеримент на Теоријата на Хаосот! Ромската агенда е отворена и секој еден гаџован може да делува и прави што сака со проблемите и потребите на ромскиот народ. При тоа, ромскиот интерес е занемарен и запоставен, затоа што гаџованскиот интерес и делување во ромската проблематика се привремени.

Да резимирам, кревката и симболична елита на ромите има многу илузии, пропусти, недоречености и недостатоци. Тука се наведени само три илузии со намера некој да продолжи да изнесува други примери. Време е да се поставуваат тешки и незгодни прашања кон ромската елита затоа што од нив се очекува да го штитат интересот и потребите на ромската популација, како еднакви и слободни граѓани на Македонија. Само така ќе се забрза процесот на зреење на нашата интелигенција и секако нејзината моќ и одговорност. Три деценискиот влог во креирањето на образовна елита од многу актери и поддржувачи значи одговорност на сега дипломираните роми. Ако академско изградените роми продолжат себично да си ги остваруваат личните интереси и потреби, не вложуваат во образованието на следните генерации, најверојатно ќе продолжиме да молчиме пред сиромаштијата и расизмот на гаџованите во следните децении на 21виот век.

(I Kolumna tani hramome tar Nadir Ređepi thaj tani avrik tar i ureduvačka politika e portaleski Roma Press)

Rusko gasi thavdela biđando ano Evropake phuvja ki Švedska thaj Danska..

Europake phuvja avdive kerena rodlaripe baš o nađjanlipa sostar thavdela tar duj rusijake gasovodija save nakhena tar o Baltičko more ko pašipe e phuvjencar Švedska thaj Danska, infrastruktura ano ilo tar energetikani kriza tar e Rusijaki invazija upral i Ukraina.

O Gasi thavdela pe duj riga jek tar Švedskaki zona aso i dujto tar Danskaki.Akala tane e duj lokacie save tane but paše jek jekheja, havlarela o portparoli tar Švedskaki pomorsko uprava havlarela o Rojters.
👇👇👇

Европските земји денеска се обидуваат да го истражат необјаснетото истекување во два руски гасоводи што минуваат под Балтичко Море во близина на Шведска и Данска, инфраструктура во срцето на енергетската криза од руската инвазија на Украина.

Гасот истекува на две места од Северен тек 1. Едното е во шведската економска зона, а другото во данската. Тоа се две локации што се многу блиску една до друга“, изјави портпаролот на Шведската поморска управа за Ројтерс.

Bajrola-li konflikti ki maj bari partija e Albancongiri ko DUI..

Bićhalibnaja haberi đji sa e mediumija e đene tar DUI dośakerena vakerindor ake duj berš ani partija nanaj pobuter debatiribe ani partija baś o buti kheripe e partijako.

Uče đjene tar partija DUI i doś ćhivenala upral o aktuelno vicepremieri Artan Grubi sostar kadrija lenapes ani pozitivno lista ki mangin salde olestar.

Rodena 20 đene save ćivge piri vashramin (potpis) tar presidenti Ali Ahmeti te arakel solucija baśo jekhipe e partijako.
👇👇👇

Со допис до медиумите дваесетина членови на ДУИ обвинуваат дека веќе два години во партијата не се формираат статутарни партиски органи, дека нема внатрепартиска дебата, ниту отчет за сработеното.

Тие велат дека партиски кадри се избираат по привилегија на Артан Груби.

Затоа потпишаните, меѓу кои Изет Меџити, Невзат Бејта, Муса Џафери, Висар Ганиу, Башким Хасани и други, бараат од претседателот на ДУИ, Али Ахмети да го искористи својот политички суверенитет и да најде решение за зачувување на партиското единство.

O Sovetniko Memeti thaj i pratenička Śikovska ulavge siklojbaskoro materijali baś e ćhavore ko Vizbegovo..

Avdive o sovetniko premieresko Elvis Memeti, i bićhaldi(prateniko) Ljatifa Šikovska ulavge sikhlovibnasko pribori baš sikhlevutne ćhavore save lena than ani Fundavni Sikhlovni Sv.Kliment Ohrodski ano Vizbegovo.

Sar so sine informirimo i donacija tani dendi baš 35 čhavore save sikhlovena, thaj i donavija tani dendi ko anav tar i AVAJA( penđardo dvižene savo đji avdive panda nane registririmo sar NVO numa hem nane registriromo sar političko subjekti ki RSM.

E chavore tane tar jeri save đjivdinena sine poangle TELAL O KALE aso akana tane tamiribe ano Vizvegovo, aso pere plesutne kartencar (lična karta) lingarenapes telal i Komuna Šuto Orizari.

Денес во присуство на Елвис Мемети-советник на Премиер од Владата на РСМ, ЉАтифа Шиковска-пратеник во Собранието на РСМ доделија дoнација (училишен прибор)за учениците од ОУ Св. Климент Охридски во Визбегово.

Инаку како што беше известено од Советникот Елвис Мемети,донацијата е доделена во имете на движењето на АВАЈА (која до денес не е регистрирана како НВО или политичка партија)
Донацијата како училишен материјал опфати 35 ромски дечиња од прво до петто одд.

Денес во Визбегово се сместени семејствата кои порано беа сместени во местото ПОД КАЛЕ,а со лични карти се водат под Општина Шуто Оризари.

Oliver S.-Isili dar baśh amaro bezbednost ani Makedonija

Ministeri baš Andrune bukija ani Makeronija Oliver Spasovski vakerla bašh i aktuelno situavija e voeno konflikteja, ani amari them Makedonija tano śukar, arakhimi i phuv thaj odova tano amenge sar priotiteti agaar te aćhovel. O maribe ani Ukraina isi baro potencijali te destabilizirinel i them,numa akanasaske nane amen asavke indikacie, sostar pali amende akana beśela o NATO.

Đi ano akava momenti amari them tani stabilno thaj nane disave indikacije baš bilačipe upral olakoro arakhipe(bezbednost).

Sar so šunaja akala dive ano pobuter medie tar o misafirluko tar ekspertija thaj analitićarija baš bezbednost,o sklmako tano baro upal olende sebepeja tar odova so ani sakoja them resarela ano politikani thaj ekonomikani destabilizacija sabi astarela sasto regioni.

O Ekspertija darana tar odova so ano akava momenti i Rusija našavela ano taktićko arakhibasko nivo tadani isi baro ćaćipe ano odova so voj ka ikerel o hibridno zakanipe sar bilačipna saveja ka putrenpes pobuter pućibna ano sasto balkani.
👇👇👇

Оливер Спасовски Министер за Внатрешни работи во РСМ уверува декс во Македонија во моментов е мирна,безбедна земја, а предизвикот да остане така е многу сериозен. Војната во Украина има потенцијал да ја дестабилизира земјава, но засега немаме такви индикации,а тука е и НАТО.

До овој момент немаме индикации за влошување на безбедноста. Генерално, безбедноста претставува сериозен предизвик поради случувањата со инвазијата на Русија врз Украин.Членството во НАТО практично ни гарантира безбедност.

Но, од друга страна за безбедносната грижа ја имаат експертите.Укажувајки дека не смееме да исклучиме политичка и економска дестабилизација во земјава и во регионот, а причината лежи во последните случувања на воениот конфликт

Одредени експерти како и аналитичари укажуваат дека Русија губи на тактичко и одбранбено ниво со тоа што многу по уверливо е дека може да има хибридни закани како злоупотреба на некои отворени прашања поврзано со балканот.

Arakhen tumen tar o virśle WUDY isi olen bakterija..

Araken tumen tar kiniphe thaj ikheriphe ano tumaro hajbna tar o virśle VUDY ki Makedonija, sostar arakli tani i opasno bakterija listerija ani Italija.
Sar so vakerlapes aso akava penđardile e bakterijaja kana dizutne save kinge ola thaj palo odova ano olengoro organizmo kergapes bilaćipe(truiba)aso i bakterija arakhipe kerdilo telal laboratorijako rodlaripe.

Ano jek tar akaja jekajek serija virśle si avime thaj ani amari them Makedonija, baš odova sebepi i agencija kerga inspekcijako dikhipe thaj denga rodipe savore te ciden ola tar o kino bikinipe o VUDY.
👇👇👇

Се повлекуваат,,Виршлите Вуди” од пазарот во Македонија,бидејќи е откриена опасната бактерија листерија во производот во Италија.

Како што се пренесува дека случајот е откриен откако се појавило труење кај потрошувачи кои ги купиле виршлите Вуди, а присуството на бактеријата е и лабораториски потврдено.

Од истата спорна серија на производи има увезено и во нашата земја и поради истата работа агенцијата извршила вонреден инспекциски надзор и нареди да се повлечат сите количини оф вуди.

Blef jali ćaćhe tani i zakana tar o Putin baś nuklearnikani vojna..

Presidenti Rusijako Vladimir Putin ćhivga bari dar tar oleski paluni izjava vakerindor so maj anglal kerela mobilizacija tar reservistija dizutne rusijake, numa i pobari dar resarela tar odova te na resarelpes đji nuklearno vojna.
Sar so vakerga baś piri them i Rusija isi ole na jekajek śastra putribnaske mariba upral sakoja phuv, savi ka kerel riziko baś oleski them Rusija.
Numa akava pućhipe panda aćovela puterdo ko gndipe kerlapes-li blef tar i rig e Putineskiri?
👇👇👇
Повик на рускиот претседател Владимир Путин да мобилизира 300.000 млади Руси ги вклучи алармите во многу западни земји, воедно се вклучува и стравот од нуклеарна војна.
Но,исто така алармот е вклучен и внатре во Русија.

Владимир Путин изјави дека има различни оружја за уништувања и ги предупреди светските лидери за „нуклеарна уцена” ако има ризици против неговата земја.

- Reklam -

KOLUMNE